Organizace školního roku 2022/2023
1.července, 2022Organizace školního roku 2022/2023
Fotogalerie
3.ledna, 2022Fotogalerii školy nyní naleznete na: https://www.instagram.com/zs_dubi_2/
Na ústecké fakultě byla oceněna z teplického okresu Základní škola v Dubí 2
Základní škola v Dubí 2 se zapojila do projektu Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem s názvem Škola pro všechny. V rámci tříletého období škola usilovala o udělení Certifikátu Férová škola. Nárok na získání měla pouze v případě, že musela splňovat standardy v různých tematických oblastech rovných příležitostí. Na škole bylo provedeno šetření kolektivem konzultantů, zástupců Ligy lidských práv, kteří měli na starosti vyhodnocování školní kultury a postojů, podmínky školy materiální, organizační a personální, sledovala se i praktická část výuky – didaktika, individualizace a hodnocení žáků, vztahy, komunikace a spolupráce s ostatními subjekty ve městě. Důležité pro úspěšné závěry bylo i klima školy a přehlednost a srozumitelnost webových stránek. V závěrech evaluačního šetření měla škola potvrzenu vysokou úroveň v oblasti rovných příležitostí a škola se ukázala jako silná v mnoha ohledech – ve velmi dobrém vztahu se zřizovatelem, v pozitivním školním klimatu a bohatém plánu projektů, v podpoře dětí při přechodu z mateřských škol i na střední školy, ve velmi vysoké úrovni komunikace uvnitř pedagogického sboru, v projevující se důvěře v rámci kolektivu. Škole se podařilo vybojovat a získat Certifikát Férová škola pro období let 2019 – 2022. Ocenění na půdě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně slavnostně převzala ředitelka ZŠ Dubí 2 Mgr. Soňa Kosová se svou kolegyní.
Pedagogický sbor ZŠ Dubí 2
Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků
Škola je zapojená do projektu Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210 spolufinancovaného Evropskou unií.
Cílem projektu je zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze. Projekt zlepšuje vzdělávací praxi formou zvyšování kompetencí škol a školských institucí v oblasti inkluzivního vzdělávání v rámci akce KLIMA. Projekt realizuje metodickou podporu pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou a navyšování odborných kapacit pro práci s žáky s potřebou podpůrných opatření a s marginalizovanými skupinami jako jsou Romové. Primárním nástrojem projektu jsou:
Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni zajišťuje coby partner projektu metodické vedení školních asistentů (KA 05) na 15ti spolupracujících školách a vzdělávací akce pro rodiče a širší veřejnost na téma inkluzivní vzdělávání (KA 06).