ZŠ Dubí 2
Školní novinky

Novinky

více

Fotogalerie

Fotogalerie

více

Žákovská knížka

Bakaláři

více

Novinky

Inkluzivní vzdělávání

Na ústecké fakultě byla oceněna z teplického okresu Základní škola v Dubí 2


Základní škola v Dubí 2  se  zapojila do projektu Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem s názvem Škola pro všechny. V rámci tříletého období  škola usilovala o udělení Certifikátu Férová škola. Nárok na získání měla pouze v případě, že musela splňovat standardy  v různých  tematických oblastech rovných příležitostí. Na škole bylo provedeno šetření kolektivem konzultantů, zástupců Ligy lidských práv, kteří měli na starosti vyhodnocování školní kultury a postojů, podmínky školy materiální, organizační a personální, sledovala se i praktická část výuky – didaktika, individualizace a hodnocení žáků, vztahy, komunikace a spolupráce s ostatními subjekty ve městě. Důležité pro úspěšné závěry bylo i klima školy a přehlednost a srozumitelnost webových stránek. V závěrech evaluačního šetření měla  škola potvrzenu vysokou úroveň  v oblasti rovných příležitostí a škola se ukázala jako silná v mnoha ohledech – ve velmi dobrém vztahu se zřizovatelem, v pozitivním školním klimatu a  bohatém plánu projektů, v podpoře dětí při přechodu z mateřských škol i na střední školy, ve velmi vysoké úrovni komunikace uvnitř pedagogického sboru, v projevující se důvěře v rámci kolektivu. Škole se podařilo vybojovat a získat Certifikát Férová škola pro období let 2019 – 2022. Ocenění  na půdě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně slavnostně převzala ředitelka ZŠ Dubí 2 Mgr. Soňa Kosová se svou kolegyní.
                                                                                                  

Pedagogický sbor ZŠ Dubí 2

 

Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků

Škola je zapojená do projektu Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210 spolufinancovaného Evropskou unií.

Cílem projektu je  zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze. Projekt zlepšuje vzdělávací praxi formou zvyšování kompetencí škol a školských institucí v oblasti inkluzivního vzdělávání v rámci akce KLIMA. Projekt realizuje metodickou podporu pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou a navyšování odborných kapacit pro práci s žáky s potřebou podpůrných opatření a s marginalizovanými skupinami jako jsou Romové. Primárním nástrojem projektu jsou:

  • pilotní ověřování pozice Koordinátora inkluze ve školách.
  • zřízení funkcí školního asistenta, školního speciálního pedagoga a školního psychologa ve školách.

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni zajišťuje coby partner projektu metodické vedení školních asistentů (KA 05) na 15ti spolupracujících školách a vzdělávací akce pro rodiče a širší veřejnost na téma inkluzivní vzdělávání (KA 06).